2014

Så, jag tänkte på det här med årskrönika. 
Jag tänkte på 2014. 
Jag tänkte på att ryckas upp med rötterna, hackas upp i bitar, dränkas och smulas sönder. 
Jag tänkte på att få hjärtat överkört av en ångvält. Igen. (Hur finns det ens något hjärta kvar?)
Jag tänkte på ett evigt stretande och becksvart mörker. 
Jag tänkte på en utmattning utan dess like och ännu mera mörker. 


Men 2014 var inte bara dåligt. Det var vackert också. Titt som tätt fann vi oss i situationer som var så magiska att de tog andan ur oss. Åskoväder, stjärnfall, norrsken, lunchsegling, skidturer på fjället, rimfrost, majeld, bad i tomma tysta skogstjärnar, konserter och konstutställningar. 
Ja, så här i slutet av året kom jag på mig själv med att skratta igen. Och det var underbart!

Hoppas så innerligt att 2015 kan bli ett vänligare år.






























Kommentarer
Postat av: M

2015 - det vänliga året, det låter toppen!!

2015-01-04 @ 14:21:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback